2019-05-10 09:13:16

Sprawozdanie z wycieczki do Trójmiasta i Malborka

W dniach 24-26 kwietnia br. , odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta i Malborka. W wyjeździe brali udział uczniowie klas trzecich Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie w Golczewie wraz z opiekunkami, p. E. Nadzikiewicz. p. J. Sztukin i p. A. Kapczyńską.

Dnia 24 kwietnia spotkaliśmy się o godzinie 6.45 na placu szkolnym, zapakowaliśmy nasze bagaże i zajęliśmy miejsca w autobusie. Wyjechaliśmy po godzinie 7.00 z lekkim opóźnieniem i dobrymi nastrojami. Do Gdyni dotarliśmy około godziny 13.00 i udaliśmy się na Molo Południowe, gdzie zrobiliśmy zdjęcia grupowe, a potem przeszliśmy na Skwer Kościuszki, gdzie mogliśmy zobaczyć ORP Błyskawica i żaglowiec Dar Pomorza. Mieliśmy również chwile czasu wolnego by kupić sobie pamiątki. Następnie przejechaliśmy do Sopotu. Weszliśmy na molo i obserwowaliśmy niesamowite widoki zapierające dech w piersiach. Po chwili ruszyliśmy spacerem przez ul. Monte Cassino, gdzie mogliśmy zobaczyć Krzywy Domek. W następnej kolejności przejechaliśmy do Gdańska. Po zjedzonym posiłku o godz. 18.00 udaliśmy się do schroniska młodzieżowego.

Następnego dnia o godz. 8:30 zebraliśmy się na stołówce by zjeść wspólne śniadanie, a o 9.30 byliśmy gotowi do drogi. Około godziny 10.00 zaczęliśmy zwiedzać  Muzeum II Wojny Światowej. Później udaliśmy się na Westerplatte , następnie mogliśmy zobaczyć Zieloną i Złotą Bramę, Ratusz, Dwór Artusa, ul. Długi Targ, Bazylikę Mariacką, która na wszystkich zrobiła duże wrażenie. Dokładnie tak samo jak dzień wcześniej o 17.00 przyjechaliśmy na obiadokolację, a później do schroniska.

Trzeci i ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy tak jak poprzednio wspólnym śniadaniem, posprzątaliśmy pokoje i wykwaterowaliśmy się. Spakowaliśmy swoje bagaże do autobusu i wyruszyliśmy w drogę do Malborka. Około godziny 11.00 byliśmy na miejscu i zaczęliśmy zwiedzanie Zamku Krzyżackiego z XIV wieku. Budowla zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz sprawiała ogromne wrażenie. Następnie zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Ostatnie godziny jazdy minęły nam niesamowicie szybko, na miejscu byliśmy około godziny 23.00.  Z pewnością będziemy ją długo i miło wspominać.