2023-06-13 17:05:36

Wycieczka do Krakowa

W dniach 30.05-02.06 klasy ósme i siódma naszej szkoły były na wycieczce w Krakowie.

Pierwszego dnia, dojechaliśmy do Oświęcimia około godziny 13:30. Tam od godziny 14:00 do godziny 16:30 zwiedzaliśmy Muzeum Auschwitz- Birkenau z przewodnikiem. Dowiedzieliśmy się tam wielu rzeczy o historii II wojny światowej oraz wiele rzeczy otworzyło nam oczy na to, jak to naprawdę wyglądało. Około godziny 17:00 przyjechaliśmy do Krakowa, gdzie zostawiliśmy walizki w hostelu TARA i około godziny 18:00 poszliśmy na obiadokolację w restauracji na Kazimierzu. Następnie wróciliśmy do hostelu i mieliśmy czas na zaaklimatyzowanie się i odpoczynek.

Drugiego dnia o godzinie 08:00 poszliśmy na śniadanie. Po posiłku około godziny 09:00 pojechaliśmy autokarem prosto do Wieliczki, gdzie  od godziny 10:45 do godziny 13:00 zwiedzaliśmy z przewodnikiem niebywały kompleks górniczy - Kopalnię Soli. Dzięki tej atrakcji  dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy, zobaczyliśmy jak m.in. kiedyś wyglądała praca górnika oraz wiele osób spróbowało jak smakuje sól, dosłownie ze ściany kopalni. Po zwiedzeniu kopalni wsiedliśmy w autokar i pojechaliśmy prosto do Muzeum Lotnictwa. Od godzinny 14:00 zwiedzaliśmy bardzo ciekawą ekspozycję, podczas której podziwialiśmy mnóstwo samolotów oraz poznaliśmy ciekawostki z historii lotnictwa. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema. Zwiedzanie ogrodu połączone z rozwiązywaniem zadań z karty pracy było czymś naprawdę miłym i przyjemnym. Idealna atrakcja na zakończenie dnia pełnego wysiłku. O godzinie 18:00 pojechaliśmy na obiadokolację w restauracji na Kazimierzu. A od razu po zjedzeniu wróciliśmy do Hostelu, gdzie mieliśmy czas na odpoczynek i dyskusje o najciekawszych atrakcjach.

Trzeci dzień był dla nas dniem pełnym nowych wrażeń, ale też wysiłku. Po śniadaniu, od razu od godziny 09:00 do godziny 13:00 czekało nas przejście na Wawel- zwiedzanie katedry na Wawelu, Grobów Królewskich i wejście na szczyt wieży, by dotknąć duszy najsłynniejszego polskiego dzwonu- Dzwonu Zygmunta. Następnie zwiedzanie zamku na Wawelu- reprezentacyjnych komnat Królewskich oraz Skarbca. Wysłuchaliśmy też legendy o smoku Wawelskim pod Smoczą Jamą. Po chwili odpoczynku ruszyliśmy zwiedzać historyczne centrum miasta z przewodnikiem miejskim: bazyliki św. Floriana, fortyfikacji Krakowa, Rynku Głównego wraz z Sukiennicami, Bazyliki Mariackiej, kościołów i zespołów klasztornych  oo., Dominikanów i Franciszkanów oraz Uniwersytet Jagielloński. O godzinie 13:00 mieliśmy czas na Starówce Krakowskiej, aby kupić sobie pamiątki i coś zjeść. Natomiast o godzinie 15:00 poszliśmy zwiedzać Muzeum Narodowe w Sukiennicach, czyli Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku, po tym od godziny 16:30 do godziny 17:00 odwiedziliśmy interaktywne muzeum w podziemiach rynku, dzięki któremu poukładaliśmy sobie wszystkie dotychczasowe informacje o Krakowie, które usłyszeliśmy w poprzednich dniach. O godzinie 18:00 zjedliśmy obiadokolację, po której wróciliśmy do hostelu i odpoczywaliśmy po całym dniu zbierania nowej wiedzy i doświadczeń.

Dzień czwarty był już niestety naszym ostatnim dniem w Krakowie. O godzinie 08:00 mieliśmy śniadanie, a po nim o godzinie 09:00 wykwaterowanie z hostelu. Od godziny 10:00 do godziny 12:30 czekało nas zwiedzanie Kazimierza: wizyta w Synagodze oraz odkrywanie magicznej dzielnicy żydowskiej, z przybliżeniem historii i kultury żydowskiej. Po zwiedzaniu mieliśmy czas na zjedzenie najlepszych zapiekanek. O 12:30 czekał nas wyjazd z Krakowa. Z żalem opuściliśmy piękne miasto Kraków. W drodze powrotnej dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki i dyskutowaliśmy na temat każdej atrakcji oraz wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że chętnie byśmy tam jeszcze wrócili.