2015-06-08 16:14:55

Wycieczka do Krakowa

25 maja klasy II naszego gimnazjum wybrały się na ekscytującą wycieczkę do Krakowa i jego okolic. Wcześnie rano 42 uczniów wyruszyło na pięciodniową wyprawę. Wszyscy byliśmy podekscytowani i pozytywnie nastawieni. Po długiej podróży dotarliśmy na miejsce. Podczas pierwszego spaceru po mieście nabraliśmy wielkiej ochoty na poznanie jego tajemnic i historii.

We wtorek z samego rana rozpoczęliśmy wycieczkę po bajkowym Krakowie. Zwiedziliśmy przepiękny Wawel oraz Katedrę. Wielkim zainteresowaniem ucieszyły się Dzwon Zygmunta oraz Krypty pod Katedrą. Następnie udaliśmy się na dziedziniec zamkowy, gdzie zobaczyliśmy działające rzygacze. Potem odwiedziliśmy smoka i jego jamę. Podczas wędrówki na rynek zobaczyliśmy Szopkę Krakowską i zwiedziliśmy Kościół Franciszkanów. Po dotarciu na rynek zachwycaliśmy się Sukiennicami i Kościołem Mariackim, gdzie zobaczyliśmy słynny ołtarz Wita Stwosza. Odwiedziliśmy również starą dzielnicę miasta – Kazimierz, gdzie z zapartym tchem zwiedzaliśmy starą synagogę. Po ciężkim dniu opiekunowie zaprosili nas na kręgle. Była świetna zabawa.

Następnego dnia wybraliśmy się do Kopalni Soli „Wieliczka”. Zeszliśmy w dół Szybem Damiłowicza. Byliśmy oczarowani pięknem tej kopalni. Każdy chciał spróbować soli. Zwiedzanie obfitowało w wiele ciekawych multimedialnych pokazów. Odwiedziliśmy również Muzeum Żup Krakowskich. Po długiej wyprawie korytarzami starej kopalni, udaliśmy się do podziemi krakowskiego rynku. Tam, poznaliśmy bardzo ciekawą historię, tego wspaniałego miasta. Na zakończenie dnia poszliśmy do kina.

W czwartek zwiedziliśmy Aushwitz i Birkenau, czyli stare obozy koncentracyjne. Cała wycieczka z zapartym tchem wysłuchiwała informacji podawanych przez przewodnika. Byliśmy bardzo przejęci historią tego miejsca. Oglądaliśmy stare bloki i krematorium. Po ciężkich przeżyciach udaliśmy się jeszcze raz na krakowski rynek, by zrobić ostatnie grupowe zdjęcie.

W piątek wczesnym rankiem wyjechaliśmy do domu. Byliśmy smutni, nie chcieliśmy opuszczać tego cudownego miasta.

Dziękujemy naszym opiekunkom: Joannie Maciejewskiej, Annie Kapczyńskiej oraz Ewelinie Bąbel-Cieśluk, za zorganizowanie takiej wspaniałej wycieczki. Będziemy ją długo wspominać.